.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
میلاد پیامبر رحمت، نویدبخش وحدت!
صادقعلی رنجبر
میلاد پیامبر رحمت، نویدبخش وحدت!

۱۷ ربیع الاول سالروز میلاد گهرافشان پیامبر اعظم حضرت محمد بن عبدالله(ص) اشرف و خاتم الانبیاء، بزرگترین و نشاط بخش ترین خبری است که عالم بشریت از ابتدای خلقت تا انتهای هستی متاثر از آن بوده و همانند ریسمان هدایت الهی، ضامن اتصال بشر به خالق هستی است!

پیامبر اعظم(ص) مولود ارده الهی برای مبارزه بی زوال با جاهلیت و شرک و ظلم و تباهی است و جهان را در احاطه کامل خویش گرفته و سعادت نهایی انسان را محال جلوه می داد و سیاهی ظلمت، آنچنان خورشید روشنائی و عدالت را بلعیده بود که زندگی انسان، تعبیری جز تسلیم و اسارت در کام دیو شوم شب نداشت و انسان، قربانی مطلق فساد فراگیری بود که از سوی حاکمان زر و زور و تزویر بر جوامع بشری حاکم بود!

میلاد پیامبر اعظم(ص)، میلاد امید انسان به آینده و نورافشانی به ظلمات زندگی است که دستاورد بزرگ آن، هویت یابی الهی و فطری انسان است و در محضر چنین مولودی، انسان ناسوتی، لاهوتی شده و حرکت جهان از ظلمات جهل و فساد و ظلم به سوی نور و ایمان و عدالت آغاز می گردد و غلبه حق بر باطل متجلی می شود!

وجود ذی جود آخرین سفیر الهی، از بدو تولد تا روز قیامت، تجلی خیر و برکت و عنایت است که همواره به انسان اعطاء می گردد و اسلام ناب محمدی(ص) که انقلاب و نظام ما نیز محصول و عصاره چنین کیمیایی است،یکبار دیگر ثابت کرد که این نور عظیم معنوی،پایان ناپذیر، لایزال و همیشه نقش آفرین است!

این میلاد خجسته و سراسر نورانی، که متقارن با میلاد عشق آفرین رئیس مذهب جعفری امام جعفر صادق(ع) نیز می باشد، بشارت شکل گیری امت واحده ای است که تشکیل دهنده و موسس حکومت جهانی اسلام در آخرالزمان به امامت و رهبری یگانه عدالت گستر گیتی، منجی عالم بشریت، صاحب الزمان، حضرت ولی عصر، امام مهدی موعود(عج) هستند!

با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران که پرتوی از اسلام ناب محمدی(ص) و شعبه ای از حکومت موعود جهانی اسلام است، امام راحل در اقدامی انقلابی و ابتکاری، این میلاد عظیم را مبنای یکپارچگی مسلمانان جهان اعم از شیعه و سنی قرار داده تا با کنار زدن اختلافات فرعی که توسط استعمار پیر و استکبار جهانی دامن زده می شد، هفته ای را بنام "هفته وحدت" اعلام نموده تا فرهنگ اتحاد و همدلی در قالب این مناسبت همیشه فرخنده گذامی داشته شود و رمینه های نهادینه شدن آن تقویت گردد!

عمر سی و دوساله انقلاب اسلامی که با عمر گرامیداشت سالانه هفته وحدت متقارن است و ما در بیش از سه دهه بارها و بارها این وحدت را فریاد کرده و اتحادمان را تمرین و تجربه کرده ایم و بیداری امروز جهان اسلام در مصر و تونس و اردن و مراکش و یمن و بحرین و الجزایر و لیبی که مکمل مقاومت اسلامی دیروز فلسطین و لبنان و عراق و افغانستان و .... می باشد، ثمره و دستاورد همین یکپارچگی و احساس قدرت ناشی از وحدتی است که مسلمانان جهان هر ساله در هفته وحدت آن را مرور می کنند!

وحدتی که مولد انتفاضه و حماس فلسطین، مقاومت و حزب الله لبنان، بازگشت به هویت دینی در عراق، اسلامخواهی در افغانستان، و در حال حاضر نیز موجب بیداری و انقلاب جوئی مسلمانان در مصر و سایر بلاد اسلامی شده، محصول نگرش آسمانی به میلاد آخرین رسول الهی(ص) است که بزرگترین آرزوی او تاسیس امت واحده و تعجیل در ظهور آقا امام زمان(عج) و تشکیل حکومت جهانی اسلام بوده است.

امیدوارم با درک هر چه تمامتر مفاهیم مستتر وحدت اسلامی توسط مسلمانان، اضمحلال کفر جهانی و فروپاشی استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل هر چه زودتر اتفاق افتاده و مسلمانان به رهبری ولی امر مسلمین جهان، برای حاکمیت جهانی اسلام، اساسی ترین گامها را بردارند و روند موچود جهانی به سمت استقرار عدالت الهی تغییر میر داده و ما بتوانیم این امانتها را به دستان با کفایت صاحب اصلی آن بسپاریم.

صادقعلی رنجبر-عضو هیئت علمی دانشگاه-


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.204 seconds.